Perfekt service

Hei og hopp!

Jeg var så heldig å få pulsklokke i bursdagsgave fra kjæresten, men jeg har selvfølgelig så mye flaks at pulsbeltet ikke fungerte når jeg skulle teste den ut. I følge klokka hadde jeg ikke puls i det hele tatt, og skulle da i teorien ikke stå rett opp og ned som jeg gjorde, hehe. Etter mange bomturer til ulike sportsbutikker, fikk jeg til slutt vite at jeg måtte sende beltet og sensoren inn til en hjemmeside for å få problemet mitt fikset. Skal ikke være lett å få fikset oppi det her, når ikke butikken klokken er kjøpt engang kunne hjelpe meg..

Tipset jeg til slutt fikk var å sende inn beltet og sensoren til pulsklokke.no , noe som overraskende kort tid! Sendte inn beltet og sensoren torsdag, og allerede fredag fikk jeg melding om at produktet jeg hadde sendt inn var testet og sendt tilbake igjen til meg. Overraskende fort, med tanke på at jeg er litt skeptisk på å sende noe av verdi i posten. Allerede lørdags morgen var jeg å hentet pakken som lå å ventet på meg på posten, og du kan tenke deg at gleden var stor når det endelig fungerte!

 





I går var jeg ute på første treningstur med klokken, og andre turen skal jeg ta senere i dag når jeg har fått ordnet en haug av ting som må ordnes. Den skal definitivt være med på når vi drar av gårde på NM, kan jo være en mulighet for å det blir en treningstur der oppe også.

Min treningskompis er fikset igjen!

Har du opplevd god service i det siste?

- Stine 

Et klapp på skulderen til meg selv

Hei og Hopp!

Dagen startet selvfølgelig på skytebanen med litt siste finpuss på knestillingen min før Landsskytterstevnet (Norges mesterskap i skyting) går av stabelen til helga i Oppdal. Det er den uken i året vi alle gleder oss til, så campingvogna er allerede vasket og klar for avreise så fort alt utstyret og klærne er på plass.

I dag vil jeg skryte litt av meg selv. Ikke fordi jeg skøyt så bra, eller fant samme knestilling hver eneste gang, men fordi jeg satte meg en plan med dagen og den har jeg gjennomført. Alle fortjener vel å få et klapp på skulderen når man har satt seg et mål og gjennomført det. Målet jeg satte meg i dag var å sykle en runde rundt kirkene her hjemme, noe som jeg vanligvis ser på som en stor kraftanstrengelse. I dag bestemte jeg meg for at dette skulle jeg klare, og nå som pulsklokken min endelig fungerer var det faktisk litt spennende å se hvor høy pulsen ble selv om jeg ikke akkurat hev etter pusten. Haha, høres ut som den treningsnarkomanen men det er jeg langt i fra! 

 

 


Er bare ei enkel jente som ønsker å komme i litt bedre form, og har innsett at sykling kanskje ikke er den kjedeligste treningsformen som jeg trodde i utganspunktet. Nå skal jeg løpe videre på jobb, før det blir pakking senere i kveld.

Fortjener du et klapp på skulderen?

- Stine 

Hjemmetrening





Blir så imponert over folk som har tid til å dra til treningssenteret 3-4 ganger i uken, og likevel ha et normalt liv ved siden av?  Vel, jeg klarer ikke det uansett hvordan jeg prøver å planlegge hverdagen min. Kan godt hende at disse som trenger på treningssenter har det 5 minutter unna huset sitt, men slik er det ikke her jeg bor! Min nærmeste nabo er et jorde og tanta mi, og det er 5-10 minutter til nærmeste matbutikk og den er ikke i GJerdrum engang, haha. Joda, vi har noe du kan kalle et treningssenter her i Gjerdrum, men jeg er nødt til å trene når jeg selv vil og når jeg selv har tid. Ikke når treningssenteret er åpent og kan ta meg i mot. Så derfor trener jeg hjemme.

 

Ifjor fikk vi låne treningssykkelen til mormor fordi mamma sliter med ryggen, og må varme den opp ved å bruke en slik sykkel, for så å tøye den ut. Den rockeringen er min, og den er genial! Det er en trenings rockering og den er ruglete på innsiden, så den kjenner du virkelig på kroppen etter 30 min - 1 time, hehe. Og selvfølgelig en strikk, den trenger man nesten for å gjør en god styrkeøkt. 

Ser du, man trenger ikke et treningssenter fult av fancy utstyr! :)

 

Driver du med hjemmetrening?


- Stine

Ny start med ny inspirasjon

For ikke mange ukene tilbake trente jeg 2-3 ganger i uken, og begynte å nærme meg en kropp jeg kunne føle meg en smule fornøyd med. Men dette var for ett par uker tilbake. Nå har jeg rett og slett mistet litt av den gløden jeg hadde for trening. Dette kommer av de vanlige grunnene som at jeg rett og slett ikke har tid, trente litt for mye i forhold til hva jeg egentlig kunne klare i lengden. Men dette skal det bli en forandring på!

 

Flere enn meg som merket at det kribler litt i de magemusklene som er gjemt under flere lag meg fett? 
Ses om 1 time, jeg har en date med noen støvete treningsapparater!

Hva motiverer deg til å trene? 

Fri dag = trenings dag!

Idag er klassen min så heldig å fått fri fra skolen. Eller, vi fikk fri i mediefagene fordi de fleste av lærerne våre er syke, så de hadde ikke noen til å lære oss noe. Det betydde da at vi måtte ha møtt opp på skolen kl 13.20 for å ha norsk og samfunnsfag, og det blir litt komplisert for noen av oss. Spesielt meg som bor på et sted hvor det bare går skolebusser og ikke noe annet.

Men hva gjør man med en fridag som plutselig kommer? Jo, man lager seg en god frokost og hopper så rett i treningstøyet! Har en date med en treningssykkel og en haug med styrkeøvelser, så dette kan jo bli litt morsomt :)

Treningshelg i Rjukan i fjor sommer engang.

Hva skal du idag?

Litt regn har aldri skadet

Blitt litt sporty de 2 siste ukene (av forskjellige grunner), og idag stoppet ikke regnet meg fra å bevege meg uten for døra. Deilig med en liten joggetur i regnet egentlig, da merker man ikke at man svetter! haha!



Mitt navn er Stine Cecilie Granlund, og jeg glemte å ta av meg sminka før jeg gikk ut i regnet. Deilig ikke sant?

 

Små doser motivasjon

Var en periode her jeg var super flink til å løpe hverdag, for da hadde jeg den motivasjonen! Uansett om det var minus grader, så var jeg ute å løp, og uansett vær. Men så mistet jeg litt motivasjonen...

Det var plutselig ikke så fristende å ta seg en løpetur, for jeg var så sykt sliten at jeg heller valgte å sove - noe som egentlig ikke var en så dum idé ? Men må si lysten kom litt igjen når vi var i Sverige idag og så alle de fine skoene og treningsklærene. Hallo, kjøpte meg treningsklær + joggesko, og ikke andre klær og sko! ER STOLT AV MEG SELV!

Følte motivasjonen kom tilbake, og jeg må si det var deilig å løpe idag. Kjenne det at man bruker kroppen og at pulsen øker? Nam!

Q: hva er din motivasjon?

- Stine


Grunnen til at vi trener?

Trenger man egentlig en spesifikk grunn til å sette på seg joggeskoene, og ta en liten løpetur? En unnskyldning til å legge seg ned på gulvet for å ta 5-10 sit-ups? Nei, men hvorfor spør folk for det da?

Siden jeg er en evig facebook bruker, så blei det mange ''likes'' og sjokkerende meldinger når jeg skrev ''løper en tur jeg..'' i statusen min på facebook. Skulle det komme som ett sjokk for mennesker jeg er venn med? Er jo selvfølgelig en grunn til at jeg har bestemt meg for å få et ''nytt og bedre liv'' som jeg sier. Vil ikke være flau over den kroppen jeg har når sommeren kommer, eller egentlig sånn generelt når jeg tenker meg om. Planen er ikke å bli helt planke, men bare å miste litt på kjærlighetshåndtakene mine, de kunne gjerne ha blitt litt mindre etter min mening.


//google.com

Men jeg mener at verden kanskje kunne være litt mer åpen for det faktum at flere og flere ønsker å bevege på seg -så ikke sett en stopper for dette! Reagerer du på at jeg skal ut å løpe en tur, så reager på en positiv måte - ellers så trenger du ikke å si noe i det hele tatt!

Q: trenger vi en spesifikk ''unnskyldning'' / grunn til å trene?

- Stine

Når jeg kutter ut paradise hotel, for å trene i stedet..

Idag syns jeg at jeg har vært flink. Istedet for å sitte hjemme på rompa og se på paradise hotel, har jeg vært ute på min dagelige løpetur - jah, det er faktisk blitt dagelig løpetur nå.

Målet mitt med all denne treningen (og min bedre livsstil (spiser jo sunt!) ), er at jeg ikke vil være flau over kroppen min når jeg spasere ned over stranden i Spania til sommeren. At jeg kan føle meg komfortabel når jeg har på meg kjole. At jeg rett og slett er fornøyd med hvordan jeg ser ut?


//nelly.com

Det må nok litt mer til enn bare å løpe en tur 3-4 ganger i uka, men det er en start ihvertfall?

Vil gjerne ha tips til flere treningsmetoder jeg kan prøve ut, er med på det meste jeg altså! Hørt mye positivt om yoga og pilates - men er litt usikker jeg? Fungerer det faktisk? Vil ha noe som er effektivt, men som jeg samtidig ikke er dritt lei av etter 2-3 uker, noe jeg sikkert er av løping snart.

Q: trener du, eller ser du på paradise?
Q: tips til flere treningsformer?

- Stine